LN/A - VISA et C15, le forum LN/A et VISA
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

LN/A - VISA et C15, le forum LN/A et VISA

On se dit tout sur ses voitures. Tout ce qui concerne, la Ln, La LNA et la Visa. Forum lie au Ln - Lna Club de France.

AccueilPortailSite InternetS'enregistrerConnexion

LNA vs. Visa Calipers

4 participants
AuteurMessage
fuldamobil
Les Blanc-Bec
Les Blanc-Bec
fuldamobil

LNA vs. Visa Calipers Empty
MessageSujet: LNA vs. Visa Calipers   LNA vs. Visa Calipers EmptySam 12 Mai - 3:09

As I said on my other post, I replaced the front brake calipers on my 1981 LNA with a rebuilt pair that came off of a Visa. After taking mine off, I noticed that they didn't have the dust seals that the Visa calipers have. Everything else looks the same and they fit on the car. But, at the end of my last drive, they did start to drag a little. I was told from the guy with the Visa that early calipers on the Visa were like mine, but post 1979, they added the dust boots in place of o-rings. Can I use those calipers, or do I need the ones without the dust seals? I wouldn't think that would make much of a difference. Question
Revenir en haut Aller en bas
https://weird-wheels.kinja.com/
Forever76
Le Doyen
Le Doyen
Forever76

MessageSujet: Re: LNA vs. Visa Calipers   LNA vs. Visa Calipers EmptySam 12 Mai - 9:43

Comme je l'ai dit sur mon autre poste, j'ai remplacé les étriers de frein avant sur mon 1981 LNA avec une paire reconstruite qui est sorti d'un visa. Après avoir enlevé le mien, j'ai remarqué qu'ils n'avaient pas les sceaux de poussière que les étriers de visa ont. Tout le reste ressemble à la même chose et ils s'adaptent sur la voiture. Mais, à la fin de mon dernier disque, ils ont commencé à traîner un peu. On m'a dit du gars avec le visa que les étriers au début sur le visa étaient comme le mien, mais après 1979, ils ont ajouté les bottes de poussière à la place des joints toriques. Puis-je utiliser ces étriers, ou ai-je besoin de ceux sans les joints de poussière? Je ne pense pas que cela ferait une grande différence. Question
lnacaf
Apprenti
Apprenti
lnacaf

MessageSujet: Re: LNA vs. Visa Calipers   LNA vs. Visa Calipers EmptyDim 13 Mai - 0:19

Sorry, can't help you on that point... Sad
Karagheuz
Le Doyen
Le Doyen
Karagheuz

MessageSujet: Re: LNA vs. Visa Calipers   LNA vs. Visa Calipers EmptyDim 13 Mai - 23:30

If they fit I don't think there should be any problem. Maybe the Visa calipers are tired too ?
fuldamobil
Les Blanc-Bec
Les Blanc-Bec
fuldamobil

MessageSujet: Re: LNA vs. Visa Calipers   LNA vs. Visa Calipers EmptyMar 15 Mai - 22:57

Karagheuz a écrit:
If they fit I don't think there should be any problem. Maybe the Visa calipers are tired too ?

The Visa calipers had just been rebuilt, but maybe they didn't do a good enough job cleaning them, or something. I got them from someone I know, not from a shop.
https://weird-wheels.kinja.com/
Karagheuz
Le Doyen
Le Doyen
Karagheuz

MessageSujet: Re: LNA vs. Visa Calipers   LNA vs. Visa Calipers EmptyMar 15 Mai - 23:19

Weird. Doing a bad job at this seems difficult...
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: LNA vs. Visa Calipers   LNA vs. Visa Calipers Empty

LNA vs. Visa Calipers
Page 1 sur 1